Waszawska Jesień

Pierwszy raz w historii festiwalu wszystkie wydarzenia i koncerty dostępne są Online - Live ! Nie możecie przegapić takiej okazji! Więc czytajcie, oglądajcie i słuchajcie!

Pierwszy raz w historii festiwalu wszystkie wydarzenia dostępne są online!

Takiej okazji naprawdę nie można przegapić! Ponadto, jak co roku festiwal zawiera same ekscytujące koncerty i choć muzyka prezentowana podczas festiwalu jest bardzo wymagająca zarówno dla widza, jak i dla wykonawcy. Warto skorzystać z okazji, by po obcować z niezwykłą atmosferą festiwalu chociaż online.


Link do oficjalnej strony festiwalu znajdziecie TUTAJ


Polubcie mój Fan page na Facebooku ! -

Będziecie zawsze na bieżąco z wydarzeniami!


Program Warszawskiej jesieni możecie Pobrać tutaj:


Warszawska_Jesień_2020_Program
.pdf
Download PDF • 8.72MB

Przewodnik po festiwalu możecie pobrać tutaj:


Warszawska_Jesien__Przewodnik_2020
.pdf
Download PDF • 5.43MB

Przeczytajcie co o festiwalu pisze jego dyrektor - Jerzy Kornowicz:

( tekst w całości pochodzi ze stronywww.warszwska-jesien.art.pl )




MUZYKA I JĘZYK Muzyka jest językiem, ale i język niesie własną muzykę. W festiwalowych koncertach oba te żywioły będą przeplatać się na różne sposoby, dotykając kwestii takich jak:  Rola słowa w muzyce – słowo wtopione w muzykę i muzyka wtopiona w słowo – język muzyki, muzyka języka – muzyki i języka elementy wspólne – specyfika struktur – gramatyka muzyki, architektura tekstu – podobieństwo funkcji – muzyka a informacja – komunikacja poprzez muzykę – środki przekazu – „mowa” muzyki w perspektywie społecznej – sztuka czasu zarazy: muzyka domowa.

Koncerty, performanse, teatr dźwięku, różne formuły opery, intermedia, improwizacje, formy radiowe (w 95-lecie Polskiego Radia) i internetowe, spotkania, warsztaty kompozytorskie / niemal 50 festiwalowych wydarzeń / polska kompozytorska młoda generacja / postaci specjalne: Mark Andre, François Sarhan, Grażyna Pstrokońska-Nawratil, François-Bernard Mâche, Peter Ablinger, Juliana Hodkinson, Joanna Woźny / 50 kompozytorek i kompozytorów, z których 23 po raz pierwszy na Festiwalu, 23 światowe premiery w tym zamówienia Festiwalu / 5 orkiestr, 2 chóry, 9 zespołów, solistki i soliści / radio festiwalowe / 13 miejsc wydarzeń. Orkiestra i Chór Filharmonii Narodowej, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach, Orkiestra Muzyki Nowej, NFM Trio Smyczkowe Leopoldinum, NFM Orkiestra Leopoldinum, orkiestra European Workshop for Contemporary Music, Chopin University Big Band, Ensemble Vortex, Ensemble Nikel, Ensemble Garage, Kwadrofonik, ElettroVoce, Electric Primitivo i inni. Nurt główny, Warszawska Jesień Klubowo, Mała Warszawska Jesień, Warszawska Jesień – konteksty oraz wydarzenia towarzyszące. W programie tegorocznej Warszawskiej Jesieni relacje muzyki i języka ukażemy m.in.: poprzez słowo w nowej operze François Sarhana; testy reklam w Pubs-Reklamen Georges’a Aperghisa; performans słowno-muzyczny duetu ElettroVoce Agaty Zubel i Cezarego Duchnowskiego; matrycę języka w muzyce François-Bernarda Mâche’a, którego badania nad językami i muzyką są bardzo głębokie i dla twórczości tego kompozytora charakterystyczne; fuzję sampli słownych i trans-gatunkowej muzyki autorstwa Juliany Hodkinson w utworze ...can modify completely / in this case / not that it will make any difference..., wspólne frazy nagranego testu i dźwięków fortepianu w utworach Petera Ablingera Voices and Piano, sonorystykę znaków w utworze Marka Andre – cykl riss 1-3; gesty wobec dźwięku w kompozycji Kuby Krzewińskiego Contre No. 2; nawiązania do reportażu w utworze Słowik i kamień Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil; mowę znaków migowych u Marka Applebauma w utworze Aphasia; język i muzykę w relacji do rzeczywistości w koncercie „Formy żeńskie” z utworami Moniki Szpyrki, Żanety Rydzewskiej, Martyny Koseckiej, Anny Sowy i Niny Fukuoki. Dwie wielkie formy chóralno-instrumentalne ze słowami – kluczami o głębokiej istotności, stanowić będą ramy tegorocznej Jesieni. Na koncercie inauguracyjnym wykonany zostanie po raz pierwszy w Polsce utwór Vox humana? Mauricio Kagela, festiwal zakończy Speed of Truth Miroslava Srnki. Będzie na Jesieni dużo więcej o związkach muzyki i języka, ale i utworów bez tego związku. Muzyki dziś powstającej nie sposób sprowadzić bowiem do jednej, nawet fundamentalnej kwestii. Jerzy Kornowicz Dyrektor Festiwalu







Zapewne zapytacie mnie, czy coś szczególnego polecam, co uważam za nadzwyczaj ciekawe i warte zobaczenia, posłuchania...? Przy tym festiwalu nie ma faworyta, tu zawsze wszystko jest inne od innych zaskakujące piękne, brzydkie, okropne, czarujące, wspaniałe... Zachęcam was do uczestnictwa w każdym koncercie choć przez chwilę! Dlaczego?

Festiwal ten jest inny od innych, znajdziecie tu premiery utworów, które staną się wielkimi, i takie, których może nie będzie okazji już nigdy usłyszeć. Awangarda w całym tego słowa znaczeniu.

Najlepsza z najlepszych.

Tu nie m a byle czego.



Zobaczcie również zapowiedź jesień - klubowo:



Nie zabrakło również popularnych ostatnio gier interaktywnych...

Jak na festiwal muzyki nowej przystało możecie skomponować własny utwór :)

Więc do dzieła !


http://warszawska-jesien.art.pl/2020/strona-glowna